Thursday 12 October 2017

Simpanan Asb Melalui Maybank2u Forex


MENAMBAH PELABURAN ASB ANDA SECARA ONLINE-Maybank2u Assalamualaikum. Dan selamatíhtera. Mungkin masih ade yang tidak tahu, kini kita boleh menambah simpanan atau pelaburan ASB secara online samada di maybank2u atau di cimbclicks. Jd kita tidak lagi perlu menghabiskan mase pergi ke banco dan menunggu no giliran..dan kini tiada alasan lagi untuk membuat simpanan kerana semua mudah boleh di buat secara online sahaja. Huhuhu. Alhamdulillah ..ni bertambah semangat nak buat simpanan pelaburan ASB nie. Okey hari ni saye compartilhe cara menggunakan maybank2u próxima vez cimbclicks plak k. Pertama sekali kite mesti ada akaun ASB la ye..baru bleh buat transação melalui maybank atau cimb nie. Pendaftaran Adicionar Favorito bagi Pengguna Baru 3 Pilih 8216ASNB Unidade Trust8217 di menu (Klik Pada Gambar di bwh utk besarkan) 5) Klik continuar 6) Isikan butiran terperinci seperti di skrin: NÃO ahli ASNB (não akaun ASB), Jenis ID (cth: novo IC), NO ID (sem IC), NAMA AHLI. Kemudian klik continue 7) Sahkan nama unidade amanah yang didaftar. Klik Solicitar Tac Não apabila dah dapat masukkan no TAC dan Klik Confirmar 8) Baca dan fahami akuan pengesahan. Klik kotak akuan pada 8216Declaration8217. Klik 8216Next8217 Borang pendaftaran telah di terima, tunggu approval dari maybank. CARA MENAMBAH PELABURAN: - setelah pemohonan kita berjaya iaitu berstatus ATIVO, bolehlah mula membuat simpanan atau pelaburan. 1 Login ke maybank2u. my 2 Pilih ruangan 8216Investment8217 3 Pilih 8216ASNB Unidade Trust8217 di menu 4 Pilih 8216ASB Payment8217 di sub menu. Pastikan Akaun ASB yang didaftarkan berstatus 8216Active8217 5 Pilih akaun pembayaran pemegang unidade ASB dan klik 8216Continue8217 6 Baca dan fahami akuan pengesahan. Klik kotak akuan pada 8216Declaration8217. Klik 8216Seguinte8217 7 Isi amaun pelaburan dan pilih akaun pembayaran. Klik 8216Continue8217 8 Sahkan maklumat transaksi. Klik 8216Confirm8217 9 Cetak pengesahan status pembayaran untuk rujukan 10 Semak status langganan di ASNB. Rujuk dibawah: Waktu Transaksi Semakan status Dari 12.01mlm hingga 5.00ptg Hari bekerja berikutnya Tem Pelaburan Tambahan Mínimo. RM 1,00 Maksimum: Tertakluk pada tinha pelaburan maksima individu Caj urusniaga - RM1,00 bagi setiap urusniaga tanpa mengira jumlah pelaburan - Caj ini akan didebitkan akaun simpanansemasa pengguna Waktu Operasi 12.01mlm 8211 5.00 ptg Hari bekerja Wilayah Persekutuan sahaja Pengesahan tarikh urusniaga dalam buku pelaburan Waktu Transaksi Tarikh Pengesahan 12.01mlm - 5.00ptg ---- Hari Sama Kemaskini buku pelaburan - Kaunter Utama dan Pejabat ASNB - Ejen ASNB (CIMBRHBMBBPOS) Klik di sini sekiranya anda ingin mengetahui cara menambah pelaburan ASB melalui CIMBCLICKSKenapa susah sangat aku nak kawal diri aku Dari habiskan duit gaji yang ada. Kenapa aku asyik beli membeli dan terus membeli. Kau memang tidak berdisiplin Penat survey dekat forum Cari gold patutkah aku buat empréstimo ASB memandangkan aku ni tak konsisten simpan duit. Apa yang aku faham, kalau manusia yang tak berdisiplin untuk mencedok duit gaji dia tiap-tiap bulan masuk dalam akaun simpanan, maka elok lah korang amik empréstimo ASB. Kerana menerusi kaedah itu anda akan terpaksa membayar hutang bank. Bila manusia dalam keadaan terpaksa dia memang semulajadi akan berdisiplin. Bagi yang memang ada kekuatan untuk buat simpanan sendiri lagi la bagus. Memoram aku respeito a Dowhh. Dalam aku menggali kaedah yang terbaik untuk aku simpan duit dalam ASB akhirnya aku terfikir. Boleh ke transferência duit melalui maybank2u terus ke akaun ASB. Antara faktor yang membuatkan aku malas nak menyimpan adalah kerana malas nak mengharung jalan jem malas nak cari estacionamento semuanya malas. Jadi kalau ada maybank2u kan bagus. Akhirnya penyelesaian kepada malasah aku adalah. ASB boleh dibayar melalui maybank2u. Tapi ada cas perkhidmatan la. Tak ada benda yang percuma. Kalau aku naik kereta pon kena boh minyak jugak. Jadi sama saja Untuk keterangan lanjut sila layari laman web ini amanah saham nasional berhad.

No comments:

Post a Comment